Aesthetic theory and the video game-visual

Manchester University Press

2011

1 vol. (247 p.)

ill. en noir et blanc

20 cm

Anglais langue(s) de publication

ISBN/ISSN/EAN : 978-0-7190-7718-0

Aesthetic theory and the video game

Kirkpatrick, Graeme (Auteur)

Bibliographie p. 231-242. Index

Résumé : Cet ouvrage théorise l'esthétique des jeux vidéo sous toutes ses formes.

Abstract : This book draws on aesthetic theory, including ideas from the history of painting, music and dance, to offer a fresh perspective on the video game as a popular cultural form. It argues that games like Grand Theft Auto and Elektroplankton are aesthetic objects that appeal to players because they offer an experience of form, as this idea was understood by philosophers like Immanuel Kant and Theodor Adorno.

Mot-clés :jeu vidéoesthétique

CodebarreCoteSupportLocalisationSectionDisponibilitéEtat
28333.011 KIRLivre3. ÉCRITURES INTERACTIVES ET TRANSMEDIAJeu vidéoConsultable sur placeDisponible