A casual revolution-visual

The MIT Press

2010

1 vol. (VIII, 252 p.)

ill. en noir et blanc

24 cm

Anglais langue(s) de publication

ISBN/ISSN/EAN : 978-0-262-01337-6

A casual revolution

reinventing video games and their players

Juul, Jesper (Auteur)

p. 233-245. Index

Note de contenu :
- A casual revolution
- What is casual?
- All the games you played before
- Innovations and clones: the gradual evolution of downloadable casual games
- Return to player space: the success of mimetic interface games
- Social meaning and social goals

Résumé :
Ce livre analyse le phénomène des casual games, littéralement "jeux occasionnels". Le succès de ce type de jeux a profondément changé l'idée que l'on se fait du joueur moyen. Ces nouveaux joueurs n'ont plus besoin de prérequis ni même de semaines entières à dédier au jeu. Pourtant, ils développent aussi une accoutumance et des techniques de jeu pointues. Jesper Juul décrypte ce phénomène comme une révolution du jeu vidéo et du joueur.

Abstract : The enormous popularity of the Nintendo Wii, Guitar Hero, and smaller games like Bejeweled or Zuma has turned the stereotype of the obsessed young male gamer on its head. Players of these casual games are not required to possess an intimate knowledge of video game history or to devote weeks or months to play. At the same time, many players of casual games show a dedication and skill that is anything but casual. In A Casual Revolution, Jesper Juul describes this as a reinvention of video games, and of our image of video game players, and explores what this tells us about the players, the games, and their interaction.

Mot-clés :jeu vidéothéorie du jeu vidéocasual gameéconomie du jeu vidéosociologie

CodebarreCoteSupportLocalisationSectionDisponibilitéEtat
30743.011 JUULivre3. ÉCRITURES INTERACTIVES ET TRANSMEDIAJeu vidéoConsultable sur placeDisponible