Ebook : Game sound-visual

The MIT Press

2008

213 p.

ill. en noir et blanc

Anglais langue(s) de publication

ISBN/ISSN/EAN : 978-0-262-27069-4

Ebook : Game sound

an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design

Collins, Karen (Auteur)

est une version électronique de l'ouvrage Game Sound : an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design (ISBN 978-0-262-03378-7).
Bibliographie p. 189-196. Glossaire. Index

Note de contenu :
- Push Start Button: The Rise of Video Games
- Insert Quarter to Continue: 16-Bit and the Death of the Arcade
- Press Reset: Video Game Music Comes of Age
- Game Audio Today: Technology, Process, and Aesthetic
- Synergy in Game Audio: Film, Popular Music, and Intellectual Property
- Gameplay, Genre, and the Functions of Game Audio
- Compositional Approaches to Dynamic Game Music

Résumé :
Ce livre étudie les différents aspects du son dans le jeu vidéo, depuis la naissance des consoles de jeu et des ordinateurs jusqu'à aujourd'hui. Le son est étudié sur la plupart des supports de jeu. Il est question de fonction, de production et d'esthétique, de synergie et d'interactivité.

Abstract :
This book examines the many complex aspects of game audio, from its development in early games to theoretical discussions of immersion and realism. Karen Collins draws on a range of sources--including composers, sound designers, voice-over actors and other industry professionals, Internet articles, fan sites, industry conferences, magazines, patent documents, and, of course, the games themselves--to offer a broad overview of the history, theory, and production practice of video game audio.

Mot-clés :musique de jeu vidéojeu vidéoson et musiquegame design