Ebook : Games and Gaming-visual

Berg Publishers

2011

186 p.

ill. en noir et blanc

Anglais langue(s) de publication

ISBN/ISSN/EAN : 978-1-84788-839-6

Ebook : Games and Gaming

An Introduction to New Media

Hjorth, Larissa (Auteur)


Bibliographie p. 163. Index

Note de contenu :
- The Histories of Gaming
- Games as New Media
- Web 2.0, Social Media and Online Games
- The Politics of the Personal: Avatar Representation, Identity and Beyond
- Glaze Cultures: Urban and Location-aware Gaming
- Gaming in the Asia-Pacific: Two Futures for Gaming Online Gaming versus Electronic Individualism
- Gaming in the Twenty-first Century

Résumé :
Les jeux vidéos sont aujourd'hui devenu incontournable dans l'étude des médias et des cultures populaires. A travers une approche théorique et des cas d'études concrets Games and Gaming fournit les clés de compréhension nécessaire à l'analyse de l'impact socio-culturel des jeux vidéo.

Abstract :
Presenting a range of approaches and analytical tools through which to explore the role of games in everyday life, Games and Gaming provides an overview of this new media and how it permeates global culture in the twenty-first century.

Mot-clés :jeu vidéothéorie du jeu vidéopratique culturelleéconomie du jeu vidéoculture populairesociologie des médiasthéorie des médias