Artificial hells-visual

Verso

2012

1 vol. (382 p.)

ill. en noir et blanc

24 cm

Anglais langue(s) de publication

ISBN/ISSN/EAN : 978-1-84467-690-3

Artificial hells

participatory art and the politics of spectatorship

Bishop, Claire (Auteur)

Index

Note de contenu :
- The Social Turn: Collaboration and Its Discontents
- Artificial Hells: The Historic Avant-Garde
- Je participe, tu participes, il participe...
- Social Sadism Made Explicit
- The Social Under Socialism
- Incidental People: APG and Community Arts
- Former West: Art as Project in the Early 1990s
- Delegated Performance: Outsourcing Authenticity
- Pedagogic Projects: 'How do you bring a classroom to life as if it were a work of art?'

Résumé :
Claire Bishop examine les ambitions politiques et esthétiques de l'art participatif, en présentant avec Artificial Hells la première vue d'ensemble historique et théorique de l'art participatif engagé socialement, et scrute les prétentions émancipatrices de ces projets tout en proposant une alternative aux critères éthiques (plus qu'artistiques) de ces oeuvres.

Abstract : Claire Bishop examines the political and aesthetic ambitions of participatory art, presenting in Artificial Hells the first historical and theoretical overview of socially engaged participatory art, and scrutinizing the emancipatory claims of these projects as well as offering an alternative to the ethical (rather than artistic) criteria of such artworks.

Mot-clés :art in situart participatifdadaïsmeidentité culturelleactivismehistoire des artsréappropriationhappening

CodebarreCoteSupportLocalisationSectionDisponibilitéEtat
120841.062 BISLivre1. SOCIÉTÉSActivisme, résistances numériquesConsultable sur placeDisponible